Bland vand og gær og lad det stå i ca. 10 minutter.
Tilsæt mel, olie og salt og ælt grundigt på røremaskine - minimum 10 minutter.
Lad dejen stå ved stuetemperatur i 30 minutter (Staglio-processen), hvorefter du former boller på 200g pr. stk. Dette giver en god pizzastørrelse til normale ovne.
Bollerne strammes op, så de får en spændstig overflade og lægges på en meldrysset bradepande med god afstand.
Læg et stykke hæveplast (husk at smøre plasten med olie eller bagespray Lene ;) ) over og lad pizzabollerne stå i 8-12 timer - gerne på køl. Dog skal de tages ud en god time inden brug, så de når at "vågne op".
Brug et Bagestål eller pizzasten og husk at varme det op i minimum 1 time før brug. Bruges pizzasten, kan man med fordel bage dem på en gasgrill ved 3/4 varme (Charbroil med 3 brændere).