Sigt hvedemel og bagepulver i en skål og tilsæt lakridspulver, vanillesukker, tranebær og smør skåret i tern.
Giv det en tur på røremaskinen med K-spaden indtil smørret ligner savsmuld.
Tilsæt sukker og æg og rør kun lige indtil blandingen har samlet sig.
Del dejen i 4-5 klumper, der rulles til pølser med en diameter på ca. 4 cm. Pak dem ind i bagepapir og køl dem ned i mindst en halv time i fryseren (her kan de snildt ligge meget længere, så man altid har småkager lige til at bage på frys ;) ).
Skær kagerne ud i 1 cm tykke skiver, fordel dem på en bageplade med 12-15 stk på hver og bag dem i en forvarmet ovn, een plade af gangen i 9-10 minutter ved 180 grader varmluft.
Tag småkagerne ud og lad dem ligge 5 minutter på den varme plade inde de overføres til en rist for afkøling. Lad dem køle helt af og opbevar dem i en lufttæt beholder - hvis de da når så langt ;)