Læg stegen med sværdsiden nedad i en bradepande.
Hæld kogende vand ved, så det dække sværene og sæt stegen i ovnen ved 200℃ i 20 minutter.
Tag stegen ud og vend den om.
Check udskæringen efter og skær efter, hvis nødvendigt - IKKE ned i kødet.
Gnid rigeligt salt på stegen og hæv' den i den ene ende med krøllet sølvpapir.
Steg stegen i ovnen i 1 1/2 - 2 timer - kernetemperaturen skal gerne være 80-85℃ (jeg kan godt lide den lidt tør ;) )
Tag stegen ud og lad den hvile 20-30 minutter uden at overdække!!!
Lav i mellemtiden sovsen på skyen - og lad nu være med at tilsætte andet end sky, evt. kartoffelvand, salt, peber, sukker og måske en skvæt fløde! ;)